Amanda Listar

Nu är det redan torsdag igen?! och då var det dags för Amanda att Lista. Det jag ska lista idag är städer jag vill (ska) besöka!

 1. Rom rom för mig skulle vara det absolut självklara resemålet med alla sevärdigheter. Speciellt colosseum. Även alla andra byggnader från Antiken. (själva historian bakom rom är så spännande) ni vet vad de säger
"alla vägar leder till Rom"

2. Paris åh Europas ultimata kärleksstad! Dit hade varit underbart att åka på sin bröllopsresa :) att stå uppe i Eiffeltornet med den man älskar.

3. Ayia napa dit ska jag bara och festa med mina vänner någon sommar! Känns som om det är den stad man ska åka till ifall man vill roa sig med sina vänner och sånt gillar ju jag!

4. Barcelona ja vad kan jag säga? Alla vill väl till barcelona? otroliga byggnader, underbara stränder och ett härligt natliv.

5. Los Angeles jag säger bara Hollywood baby! tänk vad mycket man kan se i hollywood? Det är ju inte som Rom direkt med massa historia bakom sig osv men tänka alla kändisar alla fester all shopping!!

6. New York the big apple. Dit ska jag någon gång & shoppa säger jag bara! Det är en stad för shopping som kallas duga!

7. London även en sån stad som bara är ett måste att besöka!!! åka dubbeldäckare & käka fish´n chips (hatar fisk)

8. Stockholm ja tror det eller ej men jag har aldrig varit i sthlm. Och självklart vill jag besöka min egna huvudstad..

9. Kairo eller egentligen vill jag resa runt lite i egypten men ifall jag ska välja stad så får det bli Kairo även där tack vare all historia

10. Berlin har aldrig varit i Berlin men har varit i flera andra städer i Tyskland så har bara åkt genom..


Ja det var det. Nu min fråga till er, vilken av dessa städer skulle ni vilja besöka? :)

Kommentarer
Postat av: lisa

Tror vi har mentorstid men jag hoppar den :D

2010-04-22 @ 21:02:07
URL: http://fjortislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0