Make love not war!

Jag måste faktiskt skriva om denna låten.. De flesta har säkert hört den.
Den heter Hero of war med rise against.
Jag undrar vad ni tänker ni när ni hör denna låten? Ifall ni tänker såhär shit vilken bra låt!
eller åhh vad
mysig den är.
Eller ifall ni tänker som jag? Jag lyssnade litet lätt på den igår när mamma och jag körde hem från skolan. Sen sökte jag på den på spotify och satt och lyssnade på den och läste texten samtidigt och jag började gråta..
Jag vet inte hur många av er som verkligen lyssnat på texten? Den handlar ju då om krig som man kanske förstår på låttitlen. Men jag tycker verkligen texten är brutal och visar den hemska sanningen av vad som sker nere i Afgahnistan. Det är ett hemskt krig som pågår där nere och att civila och oskyldiga människor ska lida för detta. Det var som när jag festade för någon vecka sedan när jag pratade med den militären som jag skrev om i bloggen. Där han berättade att han ville ner till Irak och hjälpa till och det ända jag sa till honom om och om igen var "varför? det är inte vårt krig" Krig gör mig otroligt ledsen.Det är inte  något jag brukar disskutera med mina vänner men något jag sjäv tänker på väldigt ofta och kan ibland må väldigt dåligt för. Det är en av anledningarna till varför jag går inriktingen internationellt för jag är så himla intresserad över hur det är i övriga världen. Någon dag ska jag minsan se den! Iallafall åter till låten! Jag tänker lägga upp videon här nedanför(obs den är rätt brutal ifall nån är väldigt känslig) så ni verkligen kan lyssna på den men först ska jag lägga upp ett stycke ur texten som verkligen gjorde ont i hjärtat att läsa/sjunga/lyssna på
I kicked in the door
I yelled my commands
The children, they cried
But I got my man
We took him away
A bag over his face
From his family and his friends
They took off his clothes
They pissed in his hands
I told them to stop
But then I joined in
We beat him with guns
And batons not just once
But again and again



Så vad tycker ni?


TTYL     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0