Rasism

Åh vad arg & frustrerad jag var när jag kollade på The Tyra Banks show.
Detta avsnittet handlade om rasism. Dock brukar de flesta avsnitt göra det men iallafall. Detta avsnittet handlade om blandraser och vilket ursprung man helst relaterade sig till och då var det två tjejer som hade en svart pappa & en vit mamma och jag lovar deras hudfärg var gorgeous!! Men iallafall då sa att de kallade sig själva svarta och att de inte ville ha något att göra med deras vita del eftersom de hatade vita?! Anledningen till att de hatade vita var för att "alla" vita var rasister och då tänkte jag såhär
"stopp ett tag! vad fan är det de sitter & säger? Att "alla" vita är rasister bara för att någon vit hade gjort något emot en av de tjejern. Men är inte dessa tjejerna mer rasister när de sitter i tv och säger att de hatar vita?" Jag är sjukt trött på allt som har med rasism och göra. Men något jag är ännu mer trött på är hur svart tror att det bara är vita som är rasister. De svarta är väl minst lika rasistiska när de säger att de hatar vita?
Varför ska man alltid döma folk efter hudfärgen?
Varför ser alla alltid hudfärgen först?
Är jag annourlunda på sommaren bara för att min hy är mörkare då?
Är jag en bätter människa på vintern?
Knappast! Jag är precis samma person även fast min hudfärg inte ser likadan ut.
Det är något alla borde tänka på.. vare sig din hud är svart eller vit så är det alltid insidan som avgör din skönhet.
Hur många tjejer hade inte velat ha Tyra Banks hudfärg? Jag vet att jag vill iallafall.
Det finns ju en anledning till varför folk solar solarium och ligger och steker på stranden på sommaren.

Michael Jackson Black & white

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0