Hur Joakim blev Erik

Anonym om Bloggtips.:
Varför kallar du/ni han för Erik när det inte är hans riktiga namn? :)

Svar: haha jadu det är en lång historia men jag drar den ändå. Det började när vi gick i ettan på Knut Hahn då alltså och vi hade upprop i början och ni vet lärarna kan ju inte ens namn då så man har upprop på vartenda lektion. Tydligen hade det blivit något fel i klasslistan så när lärarna skulle ropa upp Joakim så stod det Erik (det stavas med C egentligen men skriver alltid med K för reta jocke) där med för det är hans mellannamn. Och varje gång blev han skit sur när det frågade heter du Erik eller Joakim? Och det tyckte jag sjävlklart var super kul så började kalla honom Erik istället och så har det helt enkelt fastnat och nu har det spårat totalt med namne i klassen. Mina favoritnamn är då såklart Erik=Joakim Nettanjao=jag
Carola=Carro Fatima=Fannie Jozlana=Josefine dock kallar jag henne mest JB ja osv...
Ja sen har vi efternamn och allt men det orkar jag inte gå in på tyvärr. Som ni nu fattar så är vår klass väldigt dysfunktionell på ett bra sätt alltså. Tråkigt att vi slipptras om mindre än 1 år :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0