Jag kan inte göra situps..

Vart på gymmet innan idag. Var på tiden kände jag. Körde dock inte jätte länge eftersom jag vart sjuk i en vecka. Men imorgon blir det gymmet igen :)

Iallafall. Styrketränade idag. Doktorn har sagt till mig att jag i framtiden inte kommer kunna göra situps. Har tyckt det låter löljigt så skulle prova idag. Till min besvikelse kan jag verkligen inte göra situps. Gör fruktansvärt ont. Inte kul tycker jag som vill träna min mage.

Så jag hade verkligen uppskattat om någon som är lite insatt i styrketräning eller bara vet lite kan tipsa mig om lite magövningar som INTE kräver att man ligger på ryggen.



Kommentarer
Postat av: Ronja

Kommer du aldrig att kunna göra situps??

2011-09-21 @ 20:45:51
Postat av: Amanda

nej tror inte det.. därför jag hade uppskattat lite tips :)

2011-09-21 @ 21:04:07
Postat av: Anonym

plankan är ju en klassiker, vilket du iofs säkert redan vet. jag funderar lite på den där saken där man tränar rygg du vet? den där man liksom fäller neråt. det är som en ställning som lutar lite frammåt. man kan ju ställa sig i den fast på sidan. då tar det rättså rejält på sidan av magen. :)

Nu vet ju inte jag heller hur långt ner i ryggen det gör ont på dig, men annars kan du ju testa den övningen där du sitter ner och lutar dig lite bakåt, håller i en vikt och sen lutar dig från sida till sida! :)

2011-09-21 @ 21:13:47
Postat av: lisa

Finns massor av övningar amanda! Plankan som någon annan med skrev, är ju sjukt bra. Annars finns det maskiner ute i gymmet, men de är inte så bra tycker jag.. plankan på sidan är med bra, och bakvända situps dvs att man börjar sittande med benen brett isär, sen lutar man sig bakåt tills man precis är över maken med ryggen, sen sakta upp igen. SJUKT JOBBIG! prova :)

2011-09-21 @ 23:32:46
URL: http://fjortislisa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0